Łączna liczba wyświetleń

sobota, 5 lutego 2011

ŁACIATY SERNIK

Dziś proponuję na niedzielę łaciaty sernik, u mnie na zdjęciu już pokrojony. Tak się pospieszyłam z tym pieczeniem, że zapomniałam porobić zdjęcia... gapa ze mnie :)


Oto przepis:
Na ciasto:
1 margaryna
1 szkl. cukru
4 łyżki wody
2 łyżki kakao
1 cukier waniliowy

Wszystko razem zagotować i pozostawić do wystudzenia.
Gdy przestygnie należy dodać:

3 jajka (żółtka oddzielić od białek; białka ubić na sztywno)
1 szkl. mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystko dokładnie wymieszać i dodać ubite białka.
Ciasto wylać do blaszki o rozmiarach 24 x 29 (na większą blachę podwoić proporcję).
Na surowe ciasto wyłożyć trzy rzędy masy serowej.

Masa serowa:
0,5 kg. sera (ja kupuję gotowy na sernik)
1 szkl. cukru
3 jajka
3 łyżki kaszy manny
0,5 kostki margaryny (roztopić)
1 cukier waniliowy

Wszystkie składniki połączyć i na ciasto.

Piec ok. godziny, niestety trzeba pilnować, ale gdy patyczek się nie klei to znaczy, że gotowe. Zaglądać do piekarnika :)

Życzę smacznego i milutkiej niedzieli!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz