Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 13 września 2015

CAPPUCCINO...

...ciasto do kawy lub herbaty a może ot tak na osłodę życia na dzisiejsze popołudnie.


Ciasto to robiłam już parę razy i bardzo nam smakowało a tym razem jest coś nie tak. Niby dobre, na pewno będzie zjedzone, jesteśmy łasuchami, ale chyba za mało nasączyłam jest trochę twardawe a poza tym użyłam mniejszej blaszki i wyszło za wysokie. No ale nie ma co narzekać, ciacho jest i dzielę się przepisem:



Składniki I:
6 całych jaj
2 szkl. mąki tortowej
3 łyżki kakao
1,5 szkl. cukru
cukier waniliowy
0,5 szkl. oleju
1 proszek do pieczenia

Całe jaja ubić z cukrem, dodać mąkę, kakao, proszek i dokładnie wymieszać, na koniec wlać olej i upiec do tzw. suchego patyczka. Po wystudzeniu podzielić na 2 części.

II. 
20 dkg wiórek kokosowych
2 łyżki mąki ziemniaczanej
5 białek
3/4 szkl. cukru

Białka ubić z cukrem, dodać mąkę i wymieszać z wiórkami, upiec na złoty kolor.

III.
5 żółtek
1/2 szkl. cukru
cukier waniliowy
1/2 l mleka
2 łyżki mąki pszennej
1 budyń śmietankowy

Z podanych składników ugotować budyń.

Następnie będzie nam potrzebne:
1 szkl. kawy cappuccino śmietankowe
1 margaryna

Po wystudzeniu dodać margarynę i cappuccino, wszystko razem utrzeć na jednolitą masę.

Ciasto układamy w następującej kolejności:
biszkopt kakaowy (nasączyć np. kawą rozpuszczalną)
krem
placek kokosowy
krem
biszkopt kakaowy
krem (cieniutko) i na wierzchu posypać startym batonem typu "Grześ" ja użyłam "Prince polo"


Smacznego!!! :)
Milutkiej i słodkiej niedzieli życzę - Małgosia W.

2 komentarze: