Łączna liczba wyświetleń

piątek, 2 października 2015

Cuevas del Drach JASKINIE SMOKA

24.09.2015 r. czwartek

Przed wyjazdem na Majorkę sprawdzaliśmy co możemy zwiedzić samodzielnie w okolicy i tak wyczytaliśmy o JASKINIACH SMOKA (Cuevas del Drach) w miejscowości Porto Cristo.
Mąż posprawdzał w internecie jakim autobusem możemy tam dojechać i nawet udało mu się znaleźć rozkład jazdy... i tak autobus 441 godz. 9:05. Wszystko pasuje, zaraz po śniadaniu ruszamy...

(w drodze do jaskini)

(przed kasami)

(kolejka do wejścia do Jaskini Smoka)

Autobus przyjechał punktualnie, na miejscu byliśmy o 9:50, kasy otwierają o 10:00. Sprzedaż biletów poszła sprawnie, następnie udaliśmy się w kierunku jaskini a tu szok - kolejka. Potem okazało się, że musi uzbierać się pewna grupa ludzi aby otworzyli jaskinię i tak co godzinę puszczają większymi grupami...

Jaskinia Smoka położona we wschodniej części wyspy to największa jaskinia na Majorce.

We wnętrzu jaskini zachwycają piękne stalaktyty i stalagmity jakie przez miliony lat wytworzyła przyroda.

Wszystko jest pięknie podświetlone, w całej jaskini panuje stała temperatura około 18-20 stopni.

Jaskinia jest długa na 2,5 km, posiada jedno z największych na świecie podziemnych jezior, jezioro Martel długie 177 metrów i szerokie na 30 metrów.

Jaskinie zwiedza się bez przewodnika, smodzielnie.

Na koniec zwiedzania dochodzimy do groty z ławeczkami, cała grupa zwiedzająca poproszona jest o zajęcie miejsca i ciszę.

Gasną światła i z groty wyłania się smok, który okazuje się podświetloną łodzią a w zasadzie wypływa parę łodzi a na jednej z nich siedzi muzyk.

Wysłuchujemy krótkiego koncertu muzyki klasycznej  z kawałkami Caballero, Chopina, Offenbacha w naturalnej grocie skalnej, gdzie znajduje się również podziemne jezioro.

Szkoda, że w tym czasie jest zakaz robienia zdjęć.

Całe jezioro jest pięknie podświetlone.  Następnie jest możliwość przepłynięcia łódkami do wyjścia ale jak ktoś się zagapi tak jak my :) to idzie pieszo.

Zwiedzanie zajęło nam godzinę.

Autobus powrotny dopiero o 14:15. Mamy trzy godziny na zwiedzenia miasteczka Porto Cristo...

...oddalonego od stolicy Majorki o 70 km. Nazwa miasteczka oznacz "Port Chrystusa". które nadano mu w 1260 r. gdy w czasie inwazji chrześcijańskiej na jednej z wyrzuconej na brzeg łodzi znaleziono zawiniątko z krucyfiksem.

Porto Cristo to spokojne miasteczko, idealne na spacery wzdłuż głównej promenady.

Miejsce to charakteryzuje się kameralną plażą ulokowaną przy skałach...

...zapewniających malowniczo położone punkty widokowe.

A popołudnie spędziliśmy na spacerze po "naszym" miasteczku i pobliskich plażach.