Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 15 stycznia 2017

PIASEK PUSTYNI...

...ależ brzmi wakacyjnie. Nie będę ukrywać, że już bym pojechała gdzieś na wakacje. Jestem osobą ciepłolubną i takie zimne dni nie dla mnie, no ale cóż taki mamy klimat i trzeba się z tym pogodzić i aby do wiosny... a dziś ciasto o przyjemnej nazwie
PIASEK PUSTYNI. 


Ciasto jest bardzo dobre i efektowne ale niestety wymaga czasu na przygotowanie, dlatego za często nie będę go robić... a teraz przepis.
Ciasto składa się z dwóch placków przekrojonych na pół i trzech mas.
Do zrobienia tego cuda potrzebujemy...

Na ciasto MAKOWE:
5 jaj, 3/4 szkl. cukru, 3/4 szkl. suchego maku, 2/3 łyżki proszku do pieczenia, 2/3 szkl. mąki pszennej

WYKONANIE:
Białka ubić na sztywno dodając cukier, połączyć z żółtkami i proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać mak, mąkę i delikatnie wymieszać. Upiec do tzw. suchego patyczka a gdy ostygnie przekroić na pół.

Ciasto KAKAOWE
6 jaj, szkl. cukru, 2/3 szkl. mąki pszennej, 5 dag kakao, 2/3 łyżeczki sody

WYKONANIE
Białka ubić na sztywno, dodać cukier i  po jednym żółtku, następnie dodać kakao, mąkę, sodę i delikatnie wymieszać. Upiec do tzw. suchego patyczka a gdy ostygnie przekroić na pół.

A teraz czas na masy:

1) kakaowa
1/2 szkl. mleka, 10 dag masła, 1/2 szkl. cukru, 3 łyżki kakao, kostka masła lub margaryny

WYKONANIE
Do rondelka wlać mleko, dodać 10 dag masła, cukier, kakao. Podgrzewać na wolnym ogniu, mieszając zagotować. Masę zostawić do ostygnięcia. Masło utrzeć i powoli dodawać po łyżce przestygniętej masy.

2) śmietankowa
1 1/2 szkl. śmietany 30 %, 2 opakowania galaretki cytrynowej

WYKONANIE
Galaretki rozpuścić w 1 1/2 szkl. gorącej wody i odstawić do ostygnięcia. Śmietanę ubić stopniowo dodając tężejącą galaretkę.

3) pomarańczowa

2 szt. pomarańcze, 3 szt. jabłka, 10 dag rodzynek, 1/2 szkl. cukru, 1 op. galaretki pomarańczowej

WYKONANIE
Pomarańcza sparzyć wrzącą wodą, jedną zetrzeć ze skórką na tarce o dużych oczkach, a z drugiej tylko miąższ (ja nie tarłam, poszłam na łatwiznę i zmiksowałam w blenderze). Jabłka obrać i zetrzeć, dodać do pomarańczy, podlać 1/2 szkl. wody i dodać cukier, rodzynki i wszystko razem gotować na małym ogniu mieszając aż masa się podsmaży. Na koniec wsypać galaretkę. Ostudzić.

A teraz ułożenie ciasta:

Na blat makowy wyłożyć masę kakaową...


...przykryć ciastem kakaowym...


...następnie wykładamy masę śmietankową...


...którą przykrywamy ciastem makowym i na nim wykładamy masę pomarańczową...


...przykrywamy kolejnym blatem kakaowym i dekorujemy polewą lub jak w moim przypadku cukrem pudrem lub co kto lubi...


...i można siadać i degustować...


Pozdrawiam - Małgosia W.
U nas troszkę zimowo.


2 komentarze:

  1. Podoba mi się nazwa to jak wygląda, przepis już sobie zapisałam. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też nazwa się spodobała dlatego się skusiłam... :)

      Usuń