Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 sierpnia 2017

SZCZAWNICA I PALENICA

Po wąwozie Homole ciąg dalszy poniedziałku tj. 14.08.2017 r. spędziliśmy w Szczawnicy...

...w zdrowym klimacie i z dala od wielkomiejskiego zgiełku.

Szczawnica jest pięknym miastem uzdrowiskowym położonym wśród gór, gdzie czas spędzamy na spacerach i odpoczynku z widokiem na nie.

Jest świetną lokalizacją do zwiedzania pobliskich miejscowości turystycznych jak np. Nowy Targ, Nowy Sącz czy Rabka-Zdrój oraz na górskie wędrówki lub do Słowacji a także tu można zakończć SPŁYW DUNAJCEM lub płynąć dalej do Krościenka.

W Szczawnicy znajduje się Uzdrowisko, które specjalizuje się w leczeniu chorób dróg oddechowych, przewlekłych stanów zapalnych nosa, zatok przynosowych, gardła i krtani, schorzeń aparatu głosowego z przeciążenia nadmiernym wysiłkiem głosowym, schorzeń alergicznych górnych dróg oddechowych i astmy oskrzelowej (inf. ze strony uzdrowiska).
W pijalnii Wód Mineralnych która znajduje się we wschodniej części Placu Dietla w stylowym „Domu nad zdrojami" możemy pokosztować takich wód jak: Jan, Józefina, Szymon, Józef, Magdalena, koszt to 1,30 zł + za kubeczek. Po odpoczynku w pijalni udaliśmy się do tzw. centrum gdzie jak w każdej miejscowości turystycznej mnóstwo ludzi i przeróżne stragany ze wszystkim, po drodze mineliśmy DROGĘ KRZYŻOWĄ inną niż wszystkie...

...przepięknie rzeźbione figury ukryte w drewnianych góralskich chatkach.

Schodząc w dół ukazuje nam się miasteczko ze swoimi domkami które pamiętają dawne czasy choć niestety wiele popada w ruinę a szkoda.

Natrafiliśmy na występy zespołów góralskich i wyroby Pań Gospodyń.

Oczywiście spróbowaliśmy co nieco a między innymi ciasto ze szpinakiem i borówkami, warte grzechu :).

Spacerkiem udaliśmy się do kolejki linowej aby wjechać na PALENICĘ (722 m).

Bilet wjazd-zjazd 18 zł normalny za osobę.

Jak ktoś ma ochotę i siłę można wejść pieszo i z góry zjechać kolejką lub odwrotnie, jednym słowem co kto lubi i jak komu wygodnie.

Na szczycie znajduje się schronisko "Groń", obiekty gastronomiczne oraz zjeżdżalnia wózkowa a także szereg atrakcji dla dzieci np. dmuchane zjeżdżalnie, trampolina.

Chwila odpoczynku i zadumy...

...na łonie pięknej przyrody...

...choć niestety nie w samotności, na górze mnóstwo turystów ale to przecież wakacje, długi weekend więc nic dziwnego, choć myślę, że w tym miejscu cały rok są turyści.

Jeszcze chwilka relaksu i wracamy na obiadokolację do Winnicy.
To już koniec dnia i koniec weekendu w Pieninach we wtorek wracaliśmy już do domu, ale myślę, że jeszcze zawitamy w te strony.
Następny wpis to informacja o Winnicy.