Łączna liczba wyświetleń

środa, 4 października 2017

NASZE GRECKIE WAKACJE (3) - PALIOURI I PEFKOCHORI

PALIOURI

Miejscowość znajduje się w północnej Grecji, nad Morzem Egejskim, w południowej części Półwyspu Kassandra.

Wioska ta położona jest 114 km od Salonik, na wysokości 120 m n.p.m., 3 km od morza z pięknym widokiem na nie.

Miejscowość założona w XVIII w., bardzo cicha i spokojna, która uchroniła się przed napływem turystów a zatem zachowała unikalny klimat  i tradycyjny charakter - między innymi dzięki oddaleniu kompleksów hotelowych, które nie zakłócają codziennego życia mieszkańców.

Z hotelu w którym przebywaliśmy do Paliouri jest ok. 15 minut piechotą pod górkę.

Wybraliśmy się dwa razy, raz rano po śniadaniu na spacer i zastaliśmy opuszczone miasteczko,

cisza, spokój, na uliczkach żywej duszy, aż dziwnie się spacerowało, drugi raz byliśmy po obiedzie, tłumów nie było nadal.

Miało to swój urok, urok typowego greckiego miasteczka bez turystów, nie licząc nas :).

Miejscowość ta jest tak mała, że praktycznie oprócz kilku tawern, marketu i apteki nie było nic więcej...

...tylko spacerować, podziwiać uliczki i chłonąć grecki klimat.

Na zakupy pamiątek wybraliśmy się do drugiej miejscowości, która od hotelu była oddalona o 9 km i do niej dotarliśmy busem hotelowy.

PEFKOCHORI, która znajduje się w Grecji, nad Morzem Egejskim, na południowo- wschodnim wybrzeżu Półwyspu Kassandra, należącego do większego Półwyspu Chalkidiki, ok. 104 km na południe od Salonik, w pobliżu Hanioti.

Tu już czuć tętno życia miasteczka, które tworzą turyści i malowniczy krajobraz, palmowe drzewka, delikatne piaszczyste oraz żwirowe plaże i czyste, turkusowe morze.

t

Dwie miejscowości, dwie jakże różne, dwie piękne i urokliwe.

Niestety nie wypożyczyliśmy samochodu a szkoda bo pewnie więcej byśmy odwiedzili takich urokliwych miasteczek i zakątków.

Tydzień to jednak mało aby odpoczywać na plaży, zwiedzać okolicę i organizować dalsze wycieczki.

Jutro zapraszam na REJS STATKIEM NA ATHOS.