Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 10 grudnia 2017

KOKOSKI - STARY PRZEPIS

Coraz częściej szperam po starych zeszytach z przepisami i wracam pamięcią do czasów, kiedy to przepisy krążyły wśród znajomych. Zdobyty przepis wklejałam później do zeszytu lub przepisywałam aby  było na wieki. Sama stworzyłam dwa zeszyty, jeden mam w spadku po Teściowej i parę kartek po mojej Mamie. To były czasy :), oj, chyba się starzeję, że tak jakoś sentymentalnie się zrobiło albo ten czas świąteczny tak na mnie podziałał :)
Dziś dzielę się z Wami przepisem na KOKOSKI, może w święta zrobicie sobie takie ciasteczka.


POTRZEBUJEMY

 Ubić 3 jajka z 0,75 szklanki cukru, dodać 1/2 kostki rozpuszczonej margaryny i 3 łyżki duże miodu następnie 1,5 szklanki mąki z 1 łyżeczką proszku do pieczenia. Wszystko razem mieszamy i do pieca na 30 miniut, oczywiście sprawdzamy do tzw. suchego patyczka.


Upieczone ciasto kroimy na kawałki wg własnej potrzeby, ja znalazłam prostokątny wykrojnik do ciasteczek i sprawdził się wyśmienicie. Myślę, że inne kształty też by fanie wyglądały np. gwiazdki.



 Ciasto w piekarniku a my zabieramy się za polewę:
14 łyżek mleka, 1 szklanka cukru, 1 margaryna i 4 łyżki kakao.
Rozpuszczamy margarynę i dodajemy powoli pozostałe składniki, wszystko mieszamy do połączenia.

Pokrojone ciasteczka maczamy w polewie...


...a następnie w wiórkach kokosowych.


Gotowe... Smacznego :)


Życzę miłej niedzieli - Małgosia W.

4 komentarze:

  1. Lubię te ciasteczka, choć nigdy ich nie piekłam. Kojarzą mi się z Teściem, bo co niedzielę idąc do nas w odwiedziny, zahaczał o cukiernię, kupował pączki, eklery, ptysie i kokoski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swego czasu dość często je robiłam ale od kiedy jest internet to zapomniałam, że takowy przepis leży gdzieś sobie w zapomnieniu. Czas to zmienić. :) Ciasteczka bardzo dobre. :)

      Usuń
  2. Czasem robimy:)))są bardzo dobre ale córka uczulona na kokos:(((Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję córce, ja kokos uwielbiam pod każdą postacią i we wszystkim. Pozdrawiam :)

      Usuń