Łączna liczba wyświetleń

sobota, 16 grudnia 2017

PIERNICZKI NA ŚWIĘTA...

...w tamtym roku kupiłam pudełko gotowej mieszanki do pierników, okazała się całkiem dobra tak więc w tym roku już się nie wysilałam i zakupiłam znowu gotową mieszankę, poszłam na tzw. łatwiznę, ale skoro dobre to dlaczego nie ułatwić sobie życia.


Potrzebujemy tylko 100 g miękkiego masła u mnie margarynaka Kasia,
1 jajko i mąkę do podsypania.
Wszystko wyrabiamy z gotową mieszanką piernikową i gotowe. Wszystko bardzo fajnie się łączy i można wycinać pierniczki.



Pierniczki wycięte i do piekarnika....


...Pieką się szybciuko, u mnie ok. 15 minut w termp. 200 stopni C..


Czas na lukrowanie i dekorowanie...


...oczywiście ta przyjemność należała do moich wnuków.


Bardzo lubię ten czas spędzony z nimi w kuchni.


Przyglądać się im jak dobrze się bawią i z jakim zaangażowaniem pracują.


 Gotowe pierniki już siedzą sobie w koszyczku świątecznym...


 ...i czekają na święta ale czy do tych świąt doczekają, oj, chyba nie.


Ale żeby nie było, że dwoje starszych pracuje, najmłodsze też z nami w kuchni tylko, że w babcinych szafkach robi porządki bo babcia chyba zapomniała :)


Myślę, że dokupię jeszcze ze dwie takie paczki aby zrobić na SYLWESTRA.
Niestety nie wiem ile wyszło pierniczków bo część już została skosztowana ale na opakowaniu jest napisane, że wychodzi ok. 70 szt.
Dla zapracowanych bardzo fajna sprawa, jak kupiłam Dr. Oetker ale może są z innych firm, wszystko do wypróbowania.


Pozdrawiam - Małgosia W.

6 komentarzy:

  1. Ależ Ty masz wspaniałych pomocników:)))ja też kupuję te pierniczki i wychodzą bardzo smaczne:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) czas spędzony z Nimi w kuchni jest bezcenny :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ja dziś także "pierniczkowałam". Tyle, że samotnie. Tylko pozazdrościć pomocników:)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) szkoda, że samotnie z pomocnikami szybciej tylko sprzątania więcej :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. My zawsze pieczemy kruche ciasteczka :)

    http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie dzieci i ich uśmiechęte buźki przy robieniu i dekorowaniu pierniczków to pewnie bym ich nie piekła :)

      Usuń