Łączna liczba wyświetleń

sobota, 1 września 2018

PASZTET Z CUKINII

Mamy wrzesień i zrobiło się tak jakoś jesiennie a cukinia, nie wiem dlaczego, kojarzy mi się właśnie z tą porą roku. Dziś zrobiłam PASZTET Z CUKINII, przepis znalazłam TU


Robiłam pierwszy raz i zastanawiałam się czy ostatni, ale muszę Wam powiedzieć, że chyba nie, rodzince smakował, bardzo fajny dodatek do pieczywa. Z cukini robiłam już placuszki i leczo ale warto pokosztować jej w innej odsłonie.
Oto przepis, może nie znacie a chcecie spróbować...  :)

SKŁADNIKI

  • 1 kg cukinii (3 średnie sztuki)
  • 1 cebula
  • 1 marchewka
  • 3 ząbki czosnku


4 łyżki oliwy
  • 3/4 szklanki bułki tartej
  • 5 łyżek kaszy manny
  • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki lub koperku
  • 3 jajka
  • sól, pieprz, po 1 łyżeczce papryki w proszku, kurkumy, suszonego oregano

PRZYGOTOWANIE

  • Cukinię umyć, osuszyć, przyciąć na końcach, zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę obrać i również zetrzeć na tarce ale o małych oczkach.


  • Cukinię i cebulę umieścić w większej misce, dodać 1 i 1/2 płaskiej łyżki soli i wymieszać. Odstawić na około pół godziny, aż cukinia puści soki. Następnie wyłożyć ją na sito i bardzo dokładnie odsączyć.

  • Do odciśniętej cukinii dodać obraną i drobno startą marchewkę, przeciśnięty przez praskę czosnek, oliwę, bułkę tartą, kaszę manny, natkę pietruszki (ja dodałam koperek) i jajka. Doprawić pieprzem, papryką, kurkumą oraz oregano i dokładnie wyrobić.

  • Piekarnik nagrzać do 200 stopni C. Masę cukiniową wyłożyć do keksówki (moja miała 30 cm na 10 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, uklepać, wyrównać łyżką.

  • Wstawić do piekarnika i piec bez przykrycia przez ok. 1 godzinę i 15 minut (do zrumienienia). 

Gotowe, można się delektować. Polecam, skusić się :) 


Smacznego :)
Życzę miłej niedzieli :) - Małgosia W.

8 komentarzy:

  1. Coś nowego:). Przepis wart zapisania. Pozdrawiam słonecznie:). Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, może kiedyś się przyda. Pasztet bardzo dobry i godny polecenia. Pozrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię cukinię w wersji zupa krem, pasztet bardzo apetycznie. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasztet pyszny a zupy krem jeszcze nie jadłam, czas sprubować :)Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Sąsiadka wspominała coś o takim pasztecie:))bardzo się cieszę że go pokazałaś:))chętnie zrobię:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja usłyszałam o nim jadąc do domu w autobusie :)) Pozrawiam :)

      Usuń
  4. Skorzystam z Twojego przepisu, Małgosiu. Pasztetu z cukinii jeszcze nie jadłam.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie jest bardzo dobry. Pozdrawiam :)

      Usuń