Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 28 listopada 2017

SHREK

SHREK to ciasto, które gościło w moim domu przez weekend.
Jakież było moje zdziwienie, że jeszcze nie podzieliłam się z Wami tym przepisem a mam go już od dobrych kilku lat tj. od 2010 roku i zawsze z radością dziecka i dla dzieci go robię.


Do przygotowania potrzebujemy:

 6 jajek
1 szkl. cukru
1 szkl. mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Duży zielony napój PYSIO (1 litr) lub inny ale zielony (u mnie był to LEON)
3 budynie śmietankowe
2 opakowania Delicji w czekoladzie lub 1 duże
3 zielone galaretki
śmietana 0,5 l - 30%



WYKONANIE

1) Białka ubić na sztywno, dodać cukier, żółtka, mąkę z proszkiem i lekko wymieszać. Piec ok. 30 minut lub do tzw. suchego patyczka.


2) Budynie rozpuszczamy w 1,5 szl. Pysia i resztę soku gotujemy a następnie wlewamy rozrobiony budyń. (Postępowanie jak przy gotowaniu zwykłego budyniu tylko zamiast mleka jest Pysio)


Na upieczone i wystudzone ciasto wylewamy gorący zielony budyń.



3) Na przestudzony budyń układamy delicje... 


...i przykrywamy ubitą śmietaną z jedną tężejącą galaretką ropuszczone w 1 szkl. wody gorącej. (Do bitej śmietany dodajemy trochę cukru pudru tj. wg smaku).


4) Polewamy pozostałymi tężejącymi galaretkami wg przepisu na opakowaniu, u mnie nie było miejsca na wylanie galaretki, ciasto wyrosło za wysokie, galaretka stężała i została pokrojona w kostę oraz ułożona na bitej śmietanie w kawałeczkach.


Jak ktoś ma ochotę to można jeszcze posypać wiórkami kokosowymi.
Smacznego :)


Pozdrawiam słodko - Małgosia W.

6 komentarzy:

  1. Małgosiu, przypomniałaś mi to ciasto. Robiłam go tylko dwa razy (dawno temu), ale nie dlatego tak rzadko, bo nie smakował. Wprost przeciwnie - nie tylko pięknie wyglądał, ale i smakiem zachwycał. Piekę coraz to inne, nowe ciasta i o Shreku zapomniałam. Zrobię na imprezę urodzinową. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypomniałam ale ja też tak mam, że ciągle szukam coś nowego a o starych przepisach zapominam :). Pozdrawiam

      Usuń
  2. Już kiedyś jadłam podobny i bardzo mi smakował:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię to ciasto, smaczne i efektowne.Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto bardzo fajne i wyglądem przyciąga uwagę, nie wspomnę o smaku :) Pozdrawiam

      Usuń