Łączna liczba wyświetleń

sobota, 27 czerwca 2015

U MNIE...

...znowu truskawkowa sobota.
Ciasto z truskawkami i obiad też truskawkowy. Póki są a czas ich się już kończy to jeszcze dziś zaszaleję z nimi.
ZAPRASZAM DO MNIE....


Przepis na ciasto, może ktoś skorzysta:

1. Biszkopt u mnie ciemny ale jasny też może być 

składniki:
6 jajek
1 szkl. cukru (ja dałam troszkę mniej)
3/4 szkl. mąki pszennej
2-3 łyżeczki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

wykonanie:
1. Białka ubić na sztywno, dodać cukier i żółtka.
2. Dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia, na końcu kakao i lekko wymieszać.
4. Piec w temp. 180 stopni C ok. 40 min. (ale to zależy od piekarnika, ja zawsze sprawdzam patyczkiem, jak się nie klei to znak do wyjęcia z piekarnika)
Po upieczeniu przekroić ciasto na pół.

Następnie robimy mus truskawkowy (mogą być inne owoce np. maliny).
60 g truskawek (ja miałam 1 kg0
2 galaretki - truskawkowe
cukier puder według własnego smaku

Truskawki miksujemy, następnie podgrzewamy, ale nie gotujemy i dodajemy galaretki aby się rozpuściły. Zostawiamy do stężenia.
Tężejącą masę wyłożyć na dolny biszkopt, wstawić do lodówki aby dobrze stężało.


Na końcu robimy masę jogurtową
900 ml jogurtu naturalnego
4 łyżki cukru pudru
5 płaskich łyżeczek żelatyny

Jogurt wymieszać z cukrem i dodać żelatynę rozpuszczoną w 1/2 szkl. gorącej wody, gdy zacznie tężeć wylać na masę truskawkową, przykrywamy górną warstwą biszkoptu, posypujemy cukrem pudrem i gotowe.


Ja proponuję zamiast masy jogurtowej zrobić masę ze śmietany 30 % , dziś pokusiłam się jednak na jogurtową i żałuję, nie żeby była zła ale lekko mi się zważyła i jest lekko kwaskowa, ale to kwestia smaku.


Na zdjęciu masa jogurtowa jeszcze dobrze nie stężała ale jestem łasuchem i musiałam spróbować :)

Dziś pierwszy raz w tym roku zrobiłam ogórki małosolne, strasznie się spóźniłam ale już są :)) ...


...i jeszcze obiad, oczywiście truskawki, przesadziłam chyba... :)...


...pierogi  leniwe z musem truskawkowym...


...póki co domownicy nie narzekają...


...a teraz chwila relaksu można z kawką usiąść w ogrodzie do jakiejś robótki...


Miłej soboty i niedzieli, a może ktoś zaczyna wymarzony urlop ;) to miłego czasu wolnego 
Pozdrawiam - Małgosia W.

1 komentarz: