Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 8 maja 2018

KRZYWA WIEŻA

Wracając z Arboretum w Wojsławicach postanowiliśmy odwiedzić Ząbkowice Śląskie i KRZYWĄ WIEŻĘ. Tak, tak mamy w Polsce KRZYWĄ WIEŻĘ :) tylko dlaczego tu nie ma takich tłumów jak we Włoszech? :), ale jak dla mnie to dobrze bo spokojnie można  pospacerować.


KRZYWA WIEŻA jest średniowieczną budowlą  i jest to na pewno jedna z ciekawostek turystycznych Dolnego Śląska. Przed II wojną światową nosiła nazwę "śląskiej Pizy". Przez wiele lat pełniła funkcję dzwonnicy pobliskiego kościoła parafialnego. Dziś jest to punkt widokowy, z którego rozciąga się piękna panorama na Sudety Środkowe i Wschodnie. 




Wieża ma – 34 m wysokości, a jej obecne odchylenie od pionu 2,14 m, na jej szczyt wiedzie 139 schodów. 




Gdy mąż pokonywał schody na wieżę widokową ja postanowiłam pospacerować wokół Kościoła który jest tuż przy niej. W 1507 r. byli ze sobą połączeni za pomocą krytego ganku. Pod koniec XVI w. ganek rozebrano, ponieważ na skutek przechylenia budowli konstrukcja groziła zawaleniem.





 Bardzo lubię "parki przykościelne" mają w sobie jakąś tajemnicę, a jak człowiek się wycisza :).



Bardzo fajna przerwa w powrocie do domu :)
Pozdrawiam - Małgosia W.



6 komentarzy:

  1. W Ząbkowicach byłam w IV klasie Szkoły podstawowej. Zorganizowano nam wycieczkę w ramach obozu harcerskiego w Sobótce. Niestety, niewiele już pamiętam, bo dawno to było. Nawet bardzo dawno.
    Ja również lubię przykościelne tereny zielone.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Ząbkowicach byliśmy tylko przy KRZYWEJ WIEŻY, myślę, że jeszcze kiedyś tam zajrzymy, daleko nie mamy :). Pozdrawiam :0)

      Usuń
  2. I bardzo fajnie że mamy swoją krzywą wieżę:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieża naprawdę robi wrażenie! Z ciekawością przeczytałem Twój wpis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi wrażenie bo odchylenie jest dość duże :) Pozdrawiam :)

      Usuń