Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 września 2022

WYSTAWA VINCENTA VAN GOGHA

 Cofam się w czasie i powracam pamięciom do wystawy multimedialnej Vincenta Van Gogha na której byłam w czerwcu. 

Udając się spacerkiem w kierunku HALI LUDOWEJ zauważyłam, że wystawa jest jeszcze otwarta, bilety były dostępne do nabycia i upiekłam dwie pieczenie przy jednym ogniu, spacer dla ciała i obrazy Van Gogha dla "ducha".

Cudowne przedstawienie obrazów malarza. 

Miałam wrażenie, że jestem częścią sztuki Van Gogha, będąc otoczoną jego obrazami.

Przepiękna paleta barw i ten klimat ciszy i skupienia...


...słychać tylko słowa narratora "mój drogi Theo" .


Wystawa podzielona na dwie części. W pierwszej obrazy wraz z jego biografią a w drugiej części pokaz multimedialny z oprawą muzyczną m.in. utwory Beethovena, Chopina oraz narracją przytaczająca fragmenty listów do brata Theo.

Wystawa robiąca wrażenie, można nacieszyć oczy ale i oglądając obrazy poznać Van Gogha bliżej, przytoczono fragmenty listów, opisano sceny z życia Vincenta


Do kupienia były kopie obrazów Vincenta namalowane przez współczesnych twórców.

Cieszę się, że będąc w niedzielę we Wrocławiu postanowiliśmy pospacerować po wrocławskiej pergoli, oderwać głowę od szarej rzeczywistości. 

Wystawę Vincentego Van Gogha mieliśmy w planach, dużo dobrego o niej słyszałam i bardzo chciałam na niej być, ale jak to bywa zawsze za mało czasu i dobrze się stało, że właśnie w niedzielne popołudnie nie planując ani spaceru ani tym bardziej wystawy tak spontanicznie udało się i jedno i drugie. 

Cena biletu 65 zł od osoby, seans trwał 45 minut, można było zostać i spacerować wśród obrazów lub wsłuchać się w muzykę i listy do Theo bez ograniczenia czasowego, nikt nikogo nie poganiał i nie wypraszał :). Wystawa działała w pętli czasowej i w każdym momencie można było wejść i wyjść.

Wierzę w przeznaczenie... widocznie tak miało być i cieszę się bardzo z tego czerwcowego niedzielnego popołudnia. 

Pozdrawiam serdecznie - Małgosia W.


6 komentarzy:

  1. Wspaniale miejsce odwiedziłaś:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie spędziłaś czas .
    Mnie Van Gogh kojarzy się tylko ze słynnymi słonecznikami, które kiedyś nawet wyhaftowałam 🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mi się kojarzył, teraz wiem, że jego twórczość to nie tylko słoneczniki... Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Wspaniałe popołudnie Małgosiu! Kontakt z ciekawie zaprezentowaną wystawą wielkiego artysty. To na pewno zostanie w duszy na zawsze. Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystawa piękna, robiąca wrażenie... szkoda, że nie mogę pozwolić sobie na coniedzielne spędzanie czasu np. w muzeum... może kiedyś nadejdzie taki czas :) Pozdrawiam serdecznie Polu

      Usuń