Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 28 stycznia 2024

NIEDZIELNE CIASTO

 Niedziela rządzi się swoimi prawami, jest to czas inny niż w tygodniu, leniwy, odpoczywamy, zapominamy o problemach dnia codziennego, dlatego zawsze staram się robić coś dobrego na tzw. osłodę życia :). W tą sobotę przeglądając stare zeszyty znalazłam przepis na ciasto które pamiętam z dzieciństwa a jest to SERNIKOWY DOMEK

Ciasto proste, zawsze się udaje i bez pieczenia. Robi się szybko, jedyny minus to czas czekania aby można go skosztować, bo trzeba go wstawić do lodówki, dlatego ja robię w sobotę wieczorem i rano gotowe do łasuchowania :).

Na ciasto potrzebujemy:

 36 herbatników

200 g masła miękiego (nie z lodówki)

twaróg ok.650 g (u mnie śmietankowy, nie musiałam mielić)

1/2 szkl. cukru pudru

cukier wanilinowy

2 łyżki kakao

Masło ucieramy z cukrem, dodajemy twaróg. Gdy masło z serem dobrze jest połączone odkładamy 3/4 masy, do pozostałej części dodajemy kakao. I to już koniec pracy nad serem.

Teraz układamy herbatniki 3 x 6 i smarujemy ciemną masą sernikową...


...na ciemnej części układamy kolejną warstwę herbatników...


...i wykładamy masę sernikową - jasną, ja na środku ułożyłam jeszcze pasek ciemnego sera tak dla urozmaicenia, można położyć kawałki galaretki lub zostawić tylko sam jasny ser.


Gdy wszystko mamy ułożone i przełożone, delikatnie podnosimy boki aby utworzyć trójkąt czyli tzw. domek. Gotowe i do lodówki tak na ok. 2 godziny. Można zrobić polewę i udekorować serniczek, ja zostawiłam bez polewy i też jest dobry ;).


Polecam i życzę smacznego oraz milutkiej niedzieli.
Małgosia W.







6 komentarzy:

  1. Super ciacho, ale ja muszę trochę ograniczyć co nieco, bo przybyło tu i ówdzie :) Pozdrawiam Małgosiu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też by się przydało ograniczyć, ale od czasu do czasu sobie pozwalam :) Pozdrawiam Polu :)

      Usuń
  2. Wygląda pięknie i bardzo smakowicie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) jest pyszne jak każdy sernik :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Super deser, pamiętam dawno robiła moja mama mówiła na to Chatka Puchatka. Dziękuję z przypomnienie muszę koniecznie zrobić,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto też robiła moja mama :) takie wspomnienie dzieciństwa :) Pozdrawiam

      Usuń