Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 30 września 2018

BURACZKI W SŁOIKU

Na koniec września pobawiłam się jeszcze w przetwory. 


Jakiś czas temu robiłam buraczki z papryką na zimę, później zapomniałam o tym przepisie mimo iż bardzo dobre. Porządkując stare przepisy wypadła mi katka z przepisem na nie, jakby się upominała aby się nią zainteresować, ot taka magia i stwierdziłam czemu nie :), choć przetworów robię już dużo mniej niż kiedyś to chętnie w piwnicy je zobaczę. I dziś tak na koniec września podzielę się z Wami tym przepisem, myślę, że nie jest za późno aby spróbować je zrobić i mieć gotową surówkę na obiad.

POTRZEBUJEMY

6 kg buraków surowych
10 szt. cebul
10 szt. dużych papryk
1 szkl. oleju
1 szkl. octu 10%
1 szkl. cukru
2 łyżki soli
pieprz (do smaku)


Buraki gotujemy, obieramy...


...i ścieramy na dużych oczkach.


Jak mamy pomocnika to praca idzie szybciej i pewnie będą bardziej smakować :), pomoc bezcenna :).


Cebulę, paprykę kroimy w kostkę lub jak kto lubi. Łączymy z buraczkami i dodajemy olej, ocet, cukier, sól, pieprz, mieszamy i pozostawiamy na chwilkę aż puści sok. Gotujemy godzinę w słoikach, ja zrobiłam troszkę na odwrót. Gotowałam w garnku i gorące wkładałam do słoików, zakręcałam na gorąco, stawiałam na pokrywce a odwracam jak ostygną i gotowe.


Teraz tylko cieszyć się gotową surówką a dziś jest ten dzień gdy nie pomyślałam o surówce do obiadu i taki zapas w piwnicy jest zbawieniem, po sklepach biegać nie będę w niedzielę bo mi się najzwyczajniej w świcie nie chce, łatwiej jest zejść do piwnicy :).

Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli - Małgosia W.





8 komentarzy:

  1. Fajny przepis:))chętnie wypróbuję:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Najchętniej przygotowuję na zimę właśnie przetwory z buraków. Znikają bardzo szybko. Najczęściej to buraki z chrzanem lub tylko z dodatkiem soli. Z papryką również parę lat temu przygotowałam i pamiętam, że były bardzo smaczne. Twój przepis zapisuję i być może w tygodniu zapełnię słoiki takimi właśnie buraczkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam w planach zrobić buraczki takie uniwersalne aby były do "wszystkiego" ale skończyło się na gotowej sałatce i też jestem zadowolona. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Świetny przepis decydowanie do wypróbowania, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostałam wierna tym buraczkom od pierwszego wypróbowania :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Buraczki z papryką jadłam, są faktycznie pyszne, ale sama nigdy ich nie robiłam. Może jeszcze w tym sezonie uda mi się zrobić. Na razie na tapecie cukinia i jabłka :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne, pyszne i godne zrobienia... na zimowe obiady lub na szybką surówkę jak znalazł :) Pozdrawiam :)

      Usuń