Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 października 2018

CIASTO CZEKOLADOWE Z JABŁKAMI

Zaczynamy weekend. Na miły początek poczęstujcie się 
CIASTEM CZEKOLADOWYM Z JABŁKAMI :)


Ciasto robi się szybko, jest pulchne, wilgotne i przepyszne :) zresztą co ja tu będę Wam opisywać walory smakowe, spróbujcie je zrobić a przyznacie mi rację...

Skladniki na tortownicę 24-26 cm:
150 g masła lub margaryny 3 jajka 150 g cukru 1 łyżeczka cukru waniliowego 2 łyżki kakao 225 g mąki 2 łyżeczki proszku do pieczenia ok. 750 g jabłek lub innych twardych owoców (np. gruszki)

Wykonanie:
Masło lub marganynę mięką ucieramy z cukrem, następnie dodajemy jajka (całe), gdy mamy ładnie połączone jajka z tłuszczem i cukrem to dodajemy pozostałe składniki sypkie czyli: cukier waniliowy, kakao, mąkę, proszek do pieczenia. W tak zwanym międzyczasie obieramy jabłka, kroimy w kostkę (nie musi być równa). Pokrojone jabłka dodajemy do gotowego, utartego ciasta. Mieszamy wszystko razem łyżką. Wykładamy do tortownicy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C, u mnie piekło się 55 minut, ale należy sprawdzać patyczkiem, każdy piekarnik inaczej piecze. Wszystko...
:) Smacznego !!!! :)


To chyba był błąd, że upiekłam małe ciasto w tortownicy a nie dużą blachę.
Jak widać na zdjęciu chętni już są :)...


...a to dopiero piątek. Moja piątkowa rutyna to sprzątanie aby sobotę mieć już naprawdę wolną, ale ostatnio zaczynam pieczenie też w piątek a sobotę zaczynam spokojnie od kawy i kawałka ciasta... :)


Coś mi się zdaje, że w niedzielę będzie tylko kawa :)
Miłego weekendu Wam życzę - Małgosia W.

5 komentarzy:

  1. Małgosiu, skoro zachęcasz, to ja z ogromną przyjemnością częstuję się Twoim ciastem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic dziwnego że ciasto znika bo wygląda pysznie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo :) Pozdrawiam cieplutko i życzę dużo zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń