Łączna liczba wyświetleń

sobota, 14 maja 2016

WELCOME CANADA

Od 16.04.2016 r. do 07.05.2016 r. spędziliśmy urlop w Kanadzie. Odpoczynek ten planowaliśmy już od paru lat, ale moja choroba nam w tym skutecznie przeszkodziła. Obecnie czuję się znośnie tak więc nie chcieliśmy już czekać i planować, w styczniu kupiliśmy bilety i UDAŁO SIĘ :)...
...ale od początku

16.04.2016 r. wczesne godziny poranne, co niektórzy się na drugi bok obracają a my o 4:00 rano już na lotnisku we Wrocławiu a o godzinie 6:05 rano planowy wylot do Frankfurtu. Leciało się bardzo przyjemnie, na dzień dobry poczęstunek kawałkiem ciasta i coś do picia.

We Frankfurcie przesiadka do samolotu do Vancouver ale zanim ta przyjemność nastąpiła to czekało nas sześciogodzinne zwiedzanie lotniska i sklepów gdyż planowy lot mieliśmy dopiero o godzinie 13:30.
I tak siedzieliśmy sobie i podziwialiśmy samoloty które lądują bądź startują...

Z Frankfurtu wylecieliśmy z 17 minutowym opóźnieniem ale do Vancouver zalecieliśmy przed czasem. Muszę przyznać iż miałam obawy co do lotu, który trwa dziesięć godzin, jak ja to wytrzymam, ale nie było tak najgorzej.

W czasie lotu troszkę czytałam,

między czasie podali przekąski, napoje (kawa, herbata, soki, piwo, wino, szampan), obiad

a przed samym lądowaniem, czym mnie zaskoczyli jeszcze podali kolację.

W końcu nastąpił wyczekiwany moment lądowania, a wraz z obniżaniem lotu ukazywał nam się przepiękny krajobraz Kanady.

Od jakiegoś czasu do Kanady można wybrać się bez wizy ale tylko do sześciu miesięcy, jeżeli chcemy być dłużej to musimy ją mieć.
Natomiast od 15.03.2016 r. obowiązuje eTA - Electronic Travel Authorization. Osoby które planują podróż do Kanady muszą mieć wypełniony taki dokument. A TU można znaleść potrzebny dokument do wypełnienia, może Ktoś skorzysta. Koszt eTA to 7 dolarów kanadyjskich, płatność kartą kredytową.
Po wyjąciu z samolotu musieliśmy przejść jeszcze kontrolę paszportową (tu mały stres, ale o tym w następnym wpisie) i radość ze spotkania z rodziną.

Przed nami trzy tygodnie w Kanadzie.

Kwiaty i balon na powitanie.