Łączna liczba wyświetleń

sobota, 16 lipca 2016

JAGODOWY SERNIK

Sobota czyli pieczemy coś słodkiego i jak co tydzień zastanawiam się co?
Chodząc po placu z warzywami "uśmiechnęły" się do mnie jagódki a skoro zaczął się sezon na jagody to ciasto tylko z nimi. I tak padło na

JAGODOWY SERNIK...

Potrzebujemy:


- ser na sernik
(jaki komu pasuje i lubi, mogą to być serki homogenizowane, ser w wiaderku, twaróg który należy zmielić itp.)
- 0,5 l śmietany 36% + cukier np. 2 łyżki (zależy jaki ma być słodki sernik)
- jagody 0,6 do 1 kg (ja miałam 0,6 i starczyło, jak będzie więcej to będzie bardziej jagodowy :) )
- biszkopty
- żelatyna
-galaretki jagodowe

Przygotowanie:

Spód blachy lub tortownicy wykładamy biszkoptami albo pieczemy biszkopt,
ja dziś wyłożyłam biszkoptami.



Ubijamy śmietanę z cukrem, dałam 2 łyżki aby nie była za słodka, ale wszystko zależy od tego czy ser macie słodzony czy też nie. Kwestię słodkości pozostawiam Wam.
Do ubitej śmietany dodajemy powoli ser a do serka jagody oraz jedną galaretkę rozpuszczoną w 200 ml wody i 2 łyżki żelatyny. Część jagód zmiksowałam dla uzyskania ładnego kolorku.


Masę serową mamy gotową dodajemy jeszcze trochę całych jagódek i wykładamy na przygotowany wcześniej spód a na wierzchu jeszcze posypujemy jagodami które nam zostały.


Na górę naszego sernika wylewamy galaretkę, zużyłam dwie galaretki rozpuszczone w 800 ml wody, Sernik robiłam na blachę o rozmiarach 32 x 23.


 SMACZNEGO!!!
Życzę miłej soboty i niedzieli
Małgosia W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz