Łączna liczba wyświetleń

piątek, 3 sierpnia 2018

BUŁECZKI DROŻDŻOWE Z BRZOSKWINIAMI

Ostatnimi czasy piekę ciasto w piątek aby już od soboty poczuć, że mam wolny weekend :). W ogrodzie na drzewie zostały jeszcze ostatnie brzoskwinie a w lodówce leżały sobie drożdże i czekały na odpowiednią chwilę i oto nadarzyła się, postanowiłam, że zrobię 

BUŁECZKI DROŻDŻOWE Z BRZOSKWINIAMI :).


Bułeczki są mięciutkie, pachnące a co najważniejsze można je wyrabiać mikserem, jest wtedy szybciej. Bułeczki można zrobić z każdymi owocami na które tylko mamy ochotę.

 przepis na  CIASTO DROŻDŻOWE



30 dag mąki pszennej tortowej (ja dałam pół na pół z mąką pełnoziarnistą)
2,5 dag drożdży
10 dag cukru
1 jajko
5 dag miękkiego masła
1/2 szklanki mleka
szczypta soli
świeże brzoskwinie (u mnie z ogordu 8 szt.)


Wykonanie:
Przygotować rozczyń: drożdże pokruszyć, dodać 1 łyżkę cukru, 1 łyżkę mąki i wlać 1/4 szklanki ciepłego mleka, dokładnie wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 10 minut. 
 
Gdy rozczyn będzie już wyrośnięty do miski wsypujemy mąkę przesianą przez sitko. Wsypać resztę cukru, dodać szczyptę soli, jajko, miękkie masło i wyrośnięte drożdże. Zacząć wyrabiać ciasto, dodając resztę letniego mleka i dalej wyrabiać, aż ciasto będzie odchodziło od ręki. Przygotowane ciasto lekko oprószyć mąką, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. 
 
Po wyrośnięciu ciasto szybko zagnieść i uformować okrągłe bułeczki (podczas formowania ręce oprószyć mąką, aby ciasto nie kleiło się do rąk). U mnie wyszło 16 sztuk. Bułeczki ułożyć na blaszce z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia jeszcze 15 minut.  Gdy bułeczki ładnie wyrosną, w każdej robimy wgłębienie i staramy się aby w tym miejscu ciasto było cienkie (ja robiłam spodem szklanki), następnie we wgłębienie układamy owoce. Do każdej bułeczki dałam 1/2 brzoskwini, następnie posypałam cukrem, można udekorować je kruszonką będą jeszcze lepsze. 
 



Tak przygotowane bułeczki wstawić do nagrzanego piekarnika do 200 stopni C piec przez 35 minut, wyjąć gdy będą ładnie zarumienione. 
Gotowe teraz tylko robić kawę, złapać dobrą książkę i w taki upadł ułożyć się na leżaku i odpoczywać :)


Zapraszam do wypróbowania przepisu, bo drożdżówki są przepyszne, rozeszły się szybciutko i w sobotę chyba będę musiała piec ciasto aby było coś dobrego jeszcze w niedzielę.


Na zdjęcie załapał się mój hibiskus :) życzę miłego weekendu i dużo odpoczynku 
Pozdrawiam gorąco - Małgosia W.

3 komentarze: