Łączna liczba wyświetleń

piątek, 22 marca 2019

CHLEBEK BANANOWY - SZYBKI I PROSTY

Jeśli lubicie banany to ten przepis przypadnie Wam do smaku. 
CHLEBEK BANANOWY jest pyszny i długo nie zagości na stole ;).


POTRZEBNE PRODUKTY:

250g mąki
100g cukru
500 g bananów (ok 5 szt) - najlepiej bardzo dojrzałych lub mrożonych
2 jajka
115 g masła
1 łyżeczka sody (kopiasta)
szczypta soli

orzechy/kakao (niekoniecznie)



WYKONANIE:

1) Masło ucieramy z cukrem a w tym czasie roztrzepujemy widelcem jajka.
2) Roztrzepane jajka dodajemy do masła. 
3) Ugniatamy banany i dodajemy do ucieranego masła z cukrem i jajkami.

Wszystko mieszamy do połączenia się.
Następny krok to:

4) Wszystkie sypkie składniki mieszamy i wsypujemy do ucieranego ciasta. 
5) Miksujemy tylko do połączenia się wszystkich składników np. licząc do 8 ;), ważne aby za długo nie mieszać.
Gotowe...  


...przekładamy do foremki typu keksówka, wymiary mojej to 30 x 10. 
Pieczemy w temperaturze 200 stopni C przez 1 godnię i 10 minut. Oczywiście sprawdzamy patyczkiem czy się upiekło tzw. suchy patyczek. Każdy piekarnik inaczej piecze, najlepiej pilnować. 
Pachnie i smakuje obłędnie ;) Polecam


Pozdrawiam wiosennie i życzę miłego weekendu :)
Małgosia W.

4 komentarze:

  1. Chlebek musi być pyszny:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi zapachniało, ja wczoraj upiekłam makowiec na kruchym spodzie. Pozdrawiam Małgosiu wiosennie:). Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, makowiec :) to mi teraz smaka narobiłaś :) Pozdrawiam

      Usuń