Łączna liczba wyświetleń

środa, 28 sierpnia 2019

RUDAWY JANOWICKIE


 Koniec wakacji, pogoda dopisuje, szkoda siedzieć w domu. Siedzieć na kocu wśród tłumów ludzi przy basenie też mi się nie uśmiechało. Wybór padł na spacer z kijkami po RUDAWACH JANOWICKICH, wśród zieleni. 


Rudawy Janowickie to pasmo górskie położone we wschodniej części Sudetów Zachodnich, zajmujące powierzchnię prawie 90 km². Po wojnie do roku 1947 nosiły nazwę Góry Łomnickie. Na północy, od Gór Kaczawskich, oddziela je przełomowa dolina Bobru. (info. Wikipedia)


Wyruszyliśmy spokojnie spod schroniska "SZWAJCARKA" , które zostało wybudowane w 1823 r. w stylu Tyrolskim i całe jest drewniane. Więcej o schronisku TU.
Kijki w ręce i udaliśmy się w kierunku wzgórza SOKOLIK. 


Uwielbiam takie spacery, las, cisza, 
 - dzień dobry :) z mijającymi nas turystami, i to jest super, że się nie znamy a mimo wszystko, uśmiechamy się do siebie i witamy :). 


Tu każdy wybierze trasę odpowiednią dla siebie, jest gdzie spacerować :) i oddychać świeżym powietrzem.




Oprócz tras turystycznych są też skały po których chętni na wspinaczkę próbują swoich sił :),...

 

...ja tylko podziwiałam jak sprytnie chłopaki się wspinają.



 Na szczyt prowadzą żelazne schody, 


niestety nie dla mnie, ale mój mąż i owszem wszedł schodkami na platformę widokową a oto panorama z góry na piękne SUDETY :)

 

 W RUDAWY JANOWICKIE jeszcze  wrócimy, bo jak na niedzielny spacer to za wiele nie zwiedzimy, ale mamy tak niedaleko, że można podzielić tą przyjemność na kilka spacerów. :) np. kolorowe jeziorka i wielka kopa - jeszcze przed nami :)


 Cieszę się, że mieszkamy tak niedaleko okolic, gdzie można się wyciszyć, pomyśleć, odpocząć aktywnie, pobyć ze sobą, idąc obok siebie z własnymi myślami - uwielbiam taki czas :).


Pozdrawiam serdecznie - Małgosia W.


14 komentarzy:

  1. Wspaniały spacer:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam spacerować, a spacer był cudowny :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Chętnie pospacerowałabym sobie po niewysokich górach. Rudawy Janowickie są mi zupełnie nieznane. Okazuje się, że to bardzo atrakcyjne miejsce.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo piękna okolica a spacer to sama przyjemność, nawet za bardzo się człowiek nie zmęczy czyli coś dla mnie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Oooo! jaki wspaniały trening sobie wymyśliliście! :) W takich okolicznościach przyrody, przyjemność jest dwa razy większa... Pozdrawiam gorąco Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Polu, taki spacer to sama przyjemność :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Małgosiu,jak pięknie!!! Aż zazdroszczę takich okolic. Wspaniałe miejsce na odpoczynek i obcowanie z naturą! Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) lubimy taki odpoczynek :) Pozdrawiam i uściski przesyłam :)

      Usuń
  5. Piękna wycieczka! Też mam całkiem blisko, a jakoś ciągle nie mogę w ten rejon dojechać. Twoja relacja mnie zachęciła, może w końcu ten plan zrealizuję. Ja co prawda wolę takie zielone i łagodne pagórki jak Bieszczady :) - ale jak widać i w tych nieco wyższych i kamienistych górach są ciekawe trasy dla takich jak ja mało wytrenowanych spacerowiczów. Zatem do zobaczenia na szlaku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam takie spacery... ja nie mogę (ze względu na zdrowie) za bardzo się męczyć, ale powolutku gdzie się da tam próbuję swoich sił... :) Bieszczady jeszcze przed nami :) Do zobaczenia :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. witaj Małgosia wspaniała wycieczka i krajobraz jak i zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała wyprawa, cudowne widoki:).Pozdrawiam cieplutko:).Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pozdrawiam i serdeczności przesyłam ;)

      Usuń