Łączna liczba wyświetleń

sobota, 6 marca 2021

SERNIK BEZ SERA?

Witajcie, dziś na słodko. Ostatnio zdarzyło mi się mieć w lodówce trochę za dużo śmietany (nie pytajcie jak to się stało :) ). Przesuwałam ją po półkach w tą i z powrotem, zastanawiając się co z nią zrobić. Wykorzystywałam w czym tylko mogłam i w końcu stwierdziłam, że tak być nie może (nie lubię marnować jedzenia), przeszukałam internet i znalazłam przepis na SERNIK BEZ SERA, czyli ze śmietany. 

Postanowiłam  spróbować,  przecież nic nie tracę :) najwyżej  będę zła, że zmarnowałam śmietanę ale cóż do odważnych świat należy :), jeszcze kilka dni i tak by się zmarnowała. Trochę zdziwienie, jak to może się udać, trochę ciekawość i ZROBIŁAM, udało się, "sernik" jest pyszny. Może też kiedyś będziecie mieć taką sytuację, że w lodówce za dużo śmietan, to polecam i dzielę się przepisem do wykorzystania...a przepis którym się zainspirowałam pochodzi z TEJ STRONY.

POTRZEBUJEMY:

Spód to ciasto kruche,:

  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1,5 szkl. mąki krupczatki (jak nie masz krupczatki nie szkodzi, zamień na pszenną)
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szkl. cukru
  • 250 g masła lub margaryny

Wszystkie składniki mieszamy, zagniatamy, dzielimy na dwie części. Jedną wykładamy na blachę a drugą wkładamy do zamrażalnika aby się dobrze schłodziła i dało się zetrzeć na tarce, można poskubać paluszkami jeśli jest za miękie do starcia.

.
na masę śmietanową:

  • 500 g śmietany 18%
  • 500 g mascarpone
  • 2 budynie śmietankowe (mogą być waniliowe, mi zdarzyło się dodać kokosowy :) ot takie eksperymenty ;) )
  • 5 białek
  • szczypta soli
  • 1 szkl. cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy

Białka ubijamy z cukrem na sztywno. Śmietanę mieszamy z serkiem mascarpone, budyniem, cukrem waniliowym następnie dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy, do połączenia się składników.

Gotową masę wylewamy na wyłożone kruche ciasto, na wierzch ścieramy ciasto kruche, które zmroziliśmy. Gotowe i do piekarnika.

Pieczemy 50 minut do godziny w temperaturze 180 stopni C, ale najlepiej sprawdzać, bo każdy piekarnik piecze inaczej i każdy zna pracę swojego piekarnika najlepiej, czyli do zarumienienia.

Upieczone ciasto można posypać cukrem pudrem, polukrować lub zostawić upieczone.

SMACZNEGO  :)

Sernik bez sera zrobiłam już drugi raz, za drugiem razem zrobiłam bez serka mascarpone (bo go nie miałam ale też trochę specjalnie, aby sprawdzić czy bez mascarpone też się uda) za to podwoiłam ilość śmietany, też wyszło. 

Do sobotnio-niedzielnej kawy jak znalazł :)

Miłej soboty i niedzieli życzę - Małgosia W.


4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie:) Czasami mam nadwyżkę śmietan, więc przepis sobie zapisałam;) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis:))sernik wygląda pysznie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ten przepis koleżanka często go robiła, jest rewelacyjny, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pozytywnie zaskoczona smakiem :D

    OdpowiedzUsuń